Sjukstuga

Hej igen!

Veckan har satt igång med rasande tempo. Hämtningar och lämninar på skolan, tider som ska passas, regnskurar. Den mammalediga morsan blir stressad. =)

I söndags kväll var det annrolunda när David skulle sova, han sov en timme till åtta, sen gick det inte att få honom att sova mer. Inte konstigt rabben hade blivit förkyld. Så nästa försök att sova blev halv tolv. Ja, ni kan ju gissa hur den natten var. Om andra nätter är illa, så var den nattena ILLA.
Han vaknade till och från och fick värsta utbrotten ibland, ett tag trodde jag att han drabbats av öroninflammation. Med tanke på hur han skrek.
Och det finns bara en som kan ge en sån där blick "rädda mig" som David. Jag fick den flera gånger på natten, och det gjorde så ont i hjärtat att se hur han kämpade på med andning och ville bara att jag skulle ta bort det dumma virus som angripit honom.
En annan som upplevt den blicken är Malin, det var i bilen på väg hem från Tom Titt. David ville verkligen inte åka bilen och vi satt fast i en bilkö på E4. Vad göra...

Även om David vad krasslig ryckte vi upp oss för att åka till Akademiska, han hade tid för återbesök där kl. 10.00. Vi träffade Malin igen. Jag har aldrig varit med om ett så snabbt besök på sjukhus någongång. Vi kom in i väntrummet och jag han precis lyfta upp David ur vagnen när vi blir uppropade.
In i ett undersökningsrum där jag hade sett att vi skulle tillbringa förmiddagen. Men två minuter senare så kommer hon in.
Lite snack med David ett finger på läppen och två kort senare så sitter vi i bilen igen på väg hem.
Allt såg jättefint ut. Läppen är ju fortfarande lite röd, ännu rödare nu med förkylningen. Det är fortfarande en hård knöl i läppen, men med hänsyn till hur kort tid det har gått efter operationen såg det mycket bra ut.
Det tar upp till ett år innan det är helt läkt och ärret har bleknat. Och den hård knölen är ärrbildningen som också kommer läka ut.
Så det kändes toppen. Nästa kontroll sker vid 5 år, hur konstigt kommer inte det att bli...

I övrigt hände inte så mycket igår, regnet öste ner så det var bara att hålla sig inomhus. Dessutom började även jag känna av halsont och trycket i bihålorna. Så jag väntar också på förkylningen.

Idag är David bättre, han är fortfarande snorig men mycket piggare. Så efter skolan ska Biff och hennes klasskompis åka till Nickis äventyrslek. Hur kunde jag komma på den idéen? Nu går det inte att ställa in.




Kommentarer
Postat av: Elin Toreborg-Foto

Hej! Nu har jag börjat med Dagens blogg igen! Kom gärna in och delta :D

2011-09-20 @ 21:42:04
URL: http://elintoreborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0