Fruktstund

David har ett litet uppehåll med maten. Det går inte lika bra längre. Han hade ju en bra startkurva som pekade rakt uppåt. Men nu dissar han en hel del mat. Det är frukt och gröt som funkar bäst.
Själv har jag svårt att veta om han ätit tillräckligt och proppar gärna i honom ännu mera amningen efteråt. Men han har liksom inte tid med det, det finns så mycket annat att titta på. Tänk om han fungerade så på natten också, då skulle han sova.

David gillar fruktpuréer, men jag ger även honom färsk frukt som jag stoppar i matmojängen. Den är toppen. Man behöver inte vara orolig för att han får fruktbitar i munnen och sätter i halsen. Den är att rekommendera. David har testat på banan, apelsin, melon, clementin och nekatrin. Han tuggar som bara den. Den passar nog bra nu när det för övrigt är gott att tugga på saker.
David börjar ju få tänder. 25/8 kom första, och den 1/9 kom andra. Nu börjar de synas på allvar så om ungen skrattar någongång kanske jag kan fånga de små vita sylarna.


  Mums med färsk frukt!


  Clementintajm. Kanon att kunna äta själv!


 
Matmojjängen är köpt på Babyproffsen för dryga hundringen! Plasthållaren som frukten stoppas i går att byta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0