Mamma-David 1-1

Go morgon! Jag kan ju bara konstatera att mitt chokladbegär fortsätter idag också. Igår smällde jag i mig en chokladboll, en plopp och några kokostoppar. Så idag måste jag bara hålla mig borta från allt gott.

Chokladbegäret är nog symtom på PMS och att jag tycker lite synd om mig själv. David har ju senaste dagarna varit ett eftermiddags/kvällsmonster. Jag har dessutom varit ensam med honom. Han ska bara bli buren, inte ens gåstolen är lattjo.
När mitt tålamod är slut regriderar jag till tonåren igen och ska ge igen. Och det gjorde jag igår vid nattningen. Jag bestämde mig för att han skulle sova i sin säng, så att F fick en chans att sova i sin säng. Nattningen tog tid, men inte alls så lång tid som jag tänkt. Surprise!
David skrek så klart, men jag höll mig till ett annat rum och Facebook. Han tystnade snabbt och somnade faktiskt. Sen sov han i 2 ½ timme innan första skriket.
Och jag lyckades lägga tillbaka honom i sängen två gånger i natt innan David kom på att han inte skulle sova sin säng mer.
Om det inte vore för att F skulle upp o jobba kanske jag hade försökt lite till. Men när F börjar släcka och tända lampan utan att veta vad han håller på med, då är det lika bra att ta David under armen och gå...
Så resultatet blev att jag loosade även denna gång. Pappa flyttade in till sin säng och vi flyttade ut, in till gästrummet.

Nu på morgonen gjorde jag ett nytt försök och lyckades få David att somna i sin säng. Hoppas hoppas. I morgon ska vi utsätta honom för ett nytt försök.
På onsdagarna är det F som lägger David eftersom jag är på ridskolan med Biff. Så när han somnar vet han att jag inte är hemma. Så när han vaknar senare på kvällen får F fortsätta gå upp till honom, tidigare har jag sprungit upp.
Det kanske kan hjälpa oss att få sova en natt.
Snälla 1 natt är allt jag begär!


Sötnosen!

När han ligger där och är så söt vill man ju vara gosa, men hur smart är det? Konstigt, för två minuter tidigare var han en annonsvara på Blocket. Mammas älskling!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det där med nattningen är en alldeles egen historia! Oftast som oftast funkar det jättebra, men då och då byts rutinen mot att inte alls vill sova.. frustrerande för mamma.. och pappa!



Ha en skön tisdag!

2011-10-11 @ 09:41:42
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/
Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Eller hur! Den verkar toppen. Hoppas den är det med! :)

2011-10-11 @ 19:38:29
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0