Höstlov

Hur hinner alla morsor med att blogga, hur gör ni? Jag önskar jag kunde sitta mer framför datorn, men det finns liksom inte tid.
Nu är det höstlov så den här veckan är även Biff hemma. Vi startade veckan lite lugnt med öppna förskolan och sen en tur till Uppsala.
Jennifer har fått för sig att hon vill ha playdoolera, vilket hon också fick. Det var roligt i fem minuter, du ligger leran någonstans och torkar säkert...Bortskämda fis!

Om det nu var någon som var avundsjuk på mig för att jag tidigare berättade om hur vi lyckades få David att sova. Du behöver inte vara det längre. David sover kasst igen. Han vaknar vid tre tiden och vägrar somna om, minst en timme får man stå där hos honom. Han skriker och virder och vänder på sig hela tiden. Tröttsamt. För när man har lagt ner honom för sjuttioelfter gången så somnar han bara. Varför inte från första stund??
Dessutom är han uppe med tuppen och det stämmer inte alls med oss övriga i familjen. Hur länge ska det hålla i sig?
Det här fick jag nog bara för att jag berättade just om sömnrutinerna, vilket bryter mot mina principer.
Just nu sover han i alla fall.
Så, jag behöver väl inte nämna att utvecklingen har stannat av.


Kommentarer
Postat av: Therese

Oh my! Jag får rysningar och tänker på problemen vi hade med Felicia och hennes sömn. Då vi var vaken med henne i 3 timmar om nätterna... Inte förrens hon var 1 år började det bli bättre och helt bra blev det nån månad senare. Sen var det "bara" de tidiga morgnarna kvar. Då ville hon gärna upp vid 5, nu vill hon vara i sängen till åtminstone 6.30! Och då man äntligen får sova om nätterna utan en unge som väcker en, vad gör man få? Jo! Man går och blir på smällen för man älskar att sova dåligt och vill gärna ha en ny bebis som ska hålla en vaken på nätterna. Huga! :-D Men, det är bara att hålla ut!

2011-11-04 @ 01:02:49
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0