Utvecklingssprång väntar runt hörnet

eller är vi mitt i det?

Något som är helt sant är ju att David är känsligare nu än som nykläckt. Det räcker inte alltid med mat, torr blöja eller att hålla honom.

Vid 5 veckor sker det första stora utvecklingssprånget. Det är sinnen, inre organ och ämnesomsättningen som förändras.
Bland annat gråter barnet riktiga tårar, vilket jag upptäckte på David igår. Han är vaken längre stunder och ska se sig omkring. Allt enligt


Han vill gärna ligga på i famnen med huvudet hängades neråt, inte alls skönt enligt mig.

Jag väntar fortfarande på leendet, men han ler gärna precis innan han somnar in. Igår skrattade han till och med.

Matsmältningen blir bättre vilket ska resultera i mindre spyor och rapar. Jag tror David har ett tag kvar dit, eller vad säger ni?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0