Egentid

Ha, jag har hittat sättet! David har börjat få lite mer vakentider, vilket är roligt. Han tittar sig omkring och vill liksom vara med. Hans ögon har blivit annorlunda på en vecka bara. Från det där dimmiga till lite klarare blick. Nu väntas leendet också när han ser en. Om jag nu är nåt att le mot :)
Det finns tusen fina bilder på mammor som ammar sina barn, och det är en härlig stund. Men inte hos oss, för här är det vilkanutbrott varje gång amningen kommer igång och alla blir nersölade. Lilleman vill gärna amma och sen göra ett break, sen precis när han ska till att somna så ska han amma igen. Men bara för att sätta igång vilkanen, inte för att han vill ha mat.
Napp var lite för tidigt att ge, han tappade tekniken med att amma. Idag har jag prövat andra metoder för att få honom att somna ändå. Vi har myst i sängen tillsammans, han har legat i sin säng, han har blivit dragen i barnvagnen. Tror ni nåt hjälpte?
Nä, jag gav upp och satte honom i babysittern för att jag var tvungen att fixa med tvätten. David har inte ett rent plagg kvar. Han fick helt enkelt sitta i tvättstugan och titta på. Vilket han var supernöjd med. Och vad händer? jo jag startar torktumlare och tvättmaskin, vänder mig om för att titta på sötnosen och då sover han! :) ♥




Kommentarer
Postat av: malin

Åh sötnosen! Kusin nummer 10 :)

2011-03-03 @ 11:27:22
URL: http://malinjanssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0