Röd dag

Nu när jag är hemma så vet jag knappt vad det är för dag, jag har inte tittat i en almanacka sedan jag slutade jobba. Vilket är skönt på många sätt. Det innebär ju också att jag glömmer en del och att det var en röd dag idag, det var för mig okänt. Ha ha.
Det är långledigt för de som arbetar, det måste vara härligt. För min del är alla dagar lika. Aldrig sova och bara följa Davids vilja...

Han och jag har varit i Uppsala och jag har shoppat! Till mig själv. Konstigt eller hur. För så brukar det inte vara. Jag kan vara bestämd innan jag går in i en affär att jag ska bara kolla på kläder till mig. Men av någon anledning går jag snabbt förbi med kommentaren om att det inte finns något. Två minuter senare står jag och rotar bland kläderna på barnavdelningen. Varför är det alltid så?Nu

Men idag fyndade jag ett linne och en tröja till mig själv. David fick vara utan, Boffa fick footisar och en kjol. Det fanns mycket fint på Lindex, men jag ska fortsätt min shopping på nätet. där har jag ju hel 50 kr rabatt.

Nu är det time att ta fram kycklingen ur frysen om det ska bli någon middag. Jag pallar inte en till noggerglassmiddag, som igår. Chicken tikka masala står på menyn!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0