Uppdatering

Idag har det gått 4 veckor sedan operationen och nu är tejpen borta. Det känns så himla skönt, framförallt för David tror jag.
De ringde från plastikkliniken idag för att kolla läget, vilket var himla bra gjort.
Vi har varit lite försiktiga med att ha David på magen. Dels för att han inte fick de första två veckorna men senare också för att jag har varit osäker på om han har ont.

Men idag fick han se världen från ett annat perspektiv.


Stygnen har försvunnit. Läppen är fortfarande röd, men vad jag har förstått så kan det ta månader innan det försvinner.
Man ser ett litet "jack" i läppen, vilket jag hoppas bara beror på den sugblåsa David har på läppen. Annars får doktor Malin mer att göra... Men inte förrän David säger att han själv vill göra en operation.

Det är så häftigt med bebis och de framsteg de gör. Helt plötsligt så kan de bara göra det..
Dagen efter operationen var det första gången David grappade och sträckte sig efter saker.
I förrgår morse tog han tag i sina fötter när vi skulle byta blöja, precis som att han alltid har kunnat göra det.

Ikväll somnade han vid 19, lite mer lagot för en grabb i hans ålder. Han vaknade nyss för ett litet mål mat, men jag hoppas att han fortsätter sova. Vore skönt med en kväll som innehöll soffligg, mer tid till Jennifer och tv-tittande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0