Söndag

Nu börjar nattningarna ta form. Efter lite gröt och mys i sängen somnar han ganska fort faktiskt. Det känns så härligt att veta att man har lite kväll, framförallt om det har varit en klängig dag.
Jennifer har återhämtat sig efter cykelolyckan, vilket känns himla bra. Hon är fortfarande halt, men tydligen har hon gjort illa sig i studsmattan idag.
Nu sitter hon här med sin (reserv) kompis E. Nyss ringde det på dörren och in kommer en annan tjej som jag aldrig sett. Jennifer sa bara att det kommer en tjej, jag vet inte vad hon heter.
Nu sitter hon i alla fall i vår soffa tillsammans med de andra två tjejerna och tittar på Piff och Puff. Hon har inte sagt ett ord än..
E, som reservkompis. Jo, det är faktiskt så, för hade S varit hemma hade inte de här två tjejerna suttit här nu. För det är verkligen bara en som gäller. De andra barnen i området "duger" när S inte är tillgänglig.

Igår hade fialotta även bokat in färgning av håret. Hon kom hem igår och berättade att hon skulle färga håret idag kl 15. Så när jag hämtade hem henne vid 17 för middag så var hon rosa i håret. Börjas i tid =)

Pappsen har redan åkt iväg till jobbet för att jobba sin tredje natt. Hoppas att han är lite mer piggelin i morgon än idag, men varför skulle han?

Själv har jag redan förstört mixern som vi fick hem för någon vecka sedan. Kannan sprack när jag skulle göra en shake. Jag tog den från diskmaskinen, då var den fortfarande lite varm. Sen hällde jag i glass och mjölk och körde järnet, då sprack kannan. Vad annars! Inget gott att läska sig med ikväll.
Jag får hålla till godo med rulltårtan som jag gjorde tidigare idag. Jag har aldrig tidigare gjort rulltårta, men gav mig på det idag.
Smarrigt värre, F sa till och med att det var nog den godaste han hade ätit. =) 



Receptet hittar du här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0