Lampa

Igår gjorde jag en lampa, ett projekt som jag hade planerat att göra för längesen. Bättre sent än aldrig...



Du behöver
En badboll (som inte kan användas mer)
Papperssnöre
Barnolja
Decoupagelack
Ståltråd till lampupphängningen

Gör så här:
Blås upp bollen. Jag använde en badboll med diameter på 20 cm, vill du göra mindre lampor går ballonger lika bra.
Smörj in bollen med barnolja så lossnar snörena lättare.
Ta några meter snöre åt gången och lägg i lacket. Dra av överflödigt lack innan du snörar bollen.
Kom ihåg att lämna ett hål till lampan i ena änden. Låt lampan torka. Klipp sen sönder badbollen så att du får ut den ur lampan. Fäst lampsladden med ståltråd. Se till att lampan inte ligger mot snöret.

Ett tips är att vara två, för att kunna snöra och dra av limmet från snöret.


Kommentarer
Postat av: Hanna Z - Mamma till Elliot

Ja eller hur? Jag är liksom själv förvånad, haha!



Åh vilken cool lampa! Kul att ha gjort den själv:)

2011-07-22 @ 11:32:21
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0