Kamera

Jag har precis upptäckt alla dessa olika inställningar med kameran. Synd bara att jag inte kommer ihåg vilken inställning som passar bäst till olika motiv... Poletten kanske trillar ner någongång. Ha Ha.



Söndagen ser ut att bjuda på sol och värme. Inga planer för dagen, men önskar en shoppingtur. Men först önskar jag påfyllning på kortet =)
Och när jag tänker pengar kommer jag på Försäkringskassan. Vilket system har de egentligen?
Vi fixar allt via nätet och det står klart och tydligt att det ska ta högst 30 dagar när ansökan/begäran är komplett.
Så vad händer när dessa dagar har gått? Man väntar och väntar....snålar och snålar. Tills man får nog.
Jag ringde dit igår och fick sitta i kö, såklart. När jag väl kommer fram lägger jag alltid till med mitt förstående socionomhumör. Varför kan jag aldrig vara lite otålig?
Kvinnan i kundtjänst var ju i alla fall trevlig, hon tittade på mitt ärende och kunde bara konstatera att allt var klar, men inga pengar på väg. Men hon klickade iväg pengarna, så nu får jag dom till veckan.
Varför har man gjort klart mitt ärende, men inte klickat på knappen, skicka? Skummaste systemet.
Och det är ju inte en tillfällighet, för samma sak hände för F. Han ringde tio minuter efter mig och fick samma hjälp.
Varför då inte skicka pengarna när det är klart för att kunna stänga ärendet, istället för att låta det ligga och skvalpa i systemet??
En svår nöt att knäcka!

Nu blir det Boffa jakt, igår vågade hon inte gå ut för hon hade hört talas om en barntagaren, nu har hon lämnat området med killen som hon igår inte ville leka med för att han bara jagar henne! Barn är konstiga!



Kommentarer
Postat av: Jennie & Fröken Flis

Oh tck så mycket, vad glad jag blir :)



haha ja den där försäkringskassan är verkligen lite speciella. SOm man har stridit med dom i sina dagar.



Kramar

2011-07-17 @ 21:07:59
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Lisa

Håller med dig om FK, ibland undrar man ju...

Trist med BOB-kupongen :-(

2011-07-18 @ 18:19:50
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0