David 5 månader

Idag, igår blev David 5 månader, helt galet vad snabbt det går. Det har hänt så mycket på den tiden.
Plutten var ju så liten men har nu vuxit på sig. Han lämnade spädbarnslooken tidigt och blev snabbt en bebis.
För ungefär två veckor sedan började han kunna sitt själv, korta stunder och med stor fallrisk! Men han kan sitta.
Jag läste i någon bok igår att vid 6 månaders ålder kontrollerar BVC om barnen bland annat kan rulla från mage till rygg och tvärt om.
Där kommer David på underkänt, han har den senaste tiden fått panik om han hamnat i lodrät ställning med golvet. Helt allvarligt. Han drar sig upp med huvudet och försöker ta sig upp, men det blir bara en sit ups. Han håller sitt 6-pack i trim på det här sättet. Ha Ha.

Smakisarna introducerade vi vid fyra månaders ålder, vilket har gått himla bra hittills. Han är riktigt nyfiken på mat, bästa av allt är vatten i vattenflaskan. Han gillar att tugga på själva nappen.
Jag har länge trott att tänderna varit på g, så som han dreglar och hugger efter något att bita i. Men än syns inga tänder. Däremot känns det knöligt långt in i munnen.

Bästa grejen är gåstolen, utan den hade David blivit galen tror jag. Han gillar verkligen att stå och gå. Han är inte så haj på att gå än, men bakåt kommer han. Och av någon anledning kommer han alltid till de stora blommorna som står på golvet. Vi har redan börjat med ajabaja.
Men det är så töntigt, för hur ska han förstå att vi menar "inte röra", när vi säger ajabaja med våra lena röster. Knäppa föräldrar!

Det största som hänt under den här tiden är ändock operationen som David gjorde i juni. Vår lilleman, su duktig han va.

Nu har han även lämna "new baby" blöjorna och kör på active fit. Det är stort! Men det är mer ombytligt för mig att byta blöja nu när det är olika motiv på blöjorna. Jag gillar baby dry bättre, för de har ännu sötare motiv.
Jag kanske är den enda vuxna människa som bryr mig om motiven på pampers, this is me!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0