Inte som planerat

God morgon!

Den här veckan hade ju kunnat börjat bättre. redan igår kväll förstördes den. F:s semester är slut, men han hade en ledig dag idag, egentligen. Jobbet ringde sent i går kväll och sa "Välkommen tillbaka till jobbet i morgon, vi har väntat på att få ringa det här samtalet".

Jag hade ju psykiskt inte förberett mig för att ta hand om David och Jennifer helt själv idag. Få på oss kläder och fixa frukost samt att få Biffen till skolan i tid. Det skulle ju inte komma förrän i morgon. Men jag grejjade det idag också.
Jag har till och med fått lilleman att somna i sin säng nu, första nap för dagen.


 Under de senaste nätterna har jag tyckt att jag har varit vaken liten för många gånger, men jag tycker inte om att kolla klockan på natten. Det gör mig stressad.
Men i natt så kollade jag. Och jo minsann, visst är det väl så. David vaknar varje timme hela natten. Dessutom fick han för sig att vara vaken vid 3 tiden i natt. Så det var bara till att gå in i gästrummet för att inte väcka pappsen.
Men när han väl somnade tätt intill mig då kunde han minsann sova flera timmar i sträck. Själv sov jag sm en kratta.
Jag borde kanske ta en nap jag med, men nu har man varit ute en sväng och solen skiner. Känns inte rätt att gå o sova.
Jag får se vad jag hittar på.

I eftermiddag ska de la familia åka till Uppsala och vaccinera oss. Vi tog ju någonting innan Thailand, det behöver fyllas på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0