Slösa vs. spara

Äntligen, efter flera månaders blogguppehåll så gör jag nu ett inlägg. Bebisen växer i magen, jag växer ännu snabbare. Jag mår så där men har snart en Thairesa att se framemot.

Barnrummet är inte i ordning än. Men sängen är klar. Det är nog Sveriges dyraste Íkeasäng. Jag fick den braiga idén om att den skulle bli svart. Jag läste i en mammatidning att bästa resultat får man om man sprayar sängen. Vilket vi skulle göra!

En flaska, två flaskor... och 10 flaskor senare var sängen svart. Till ett pris över 1000-lappen. Oooops, så det kan gå.
Nu vill jag ju också måla och och tapetsera men Fredrik är inte så het på det längre, jag kan inte förstå honom! =)

Tidigare hittade jag också ett par ursöta UGG-stövlar som bebis borde ha när bebis åker hem från förlossningen. Men samma Fredrik fick nåt psykbryt när jag berättade priset, 750 kr. Jag kan inte förstå honom.
Jag har gått över till budgetalternativet. Jag har stickat ett par sockor.





Så det blir nog mer stickat. För det är ju riktigt roligt när man inser att det faktiskt föreställer det motiv som man från början planerade.

Idag så ska jag iväg till garnaffären och köpa på mig garn.

Senare blir det pizza med EPA-familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0