Kritik av en 5-åring

Igår var det en mamma- barn dag. Den var helt toppen, vi hade egentid på san utan konflikter. Bompa har verkligen stort tålamod när jag är i affärer.

Vi började i garnaffären för jag skulle köpa garn till en kudde som jag ska sticka. Men bland miljoner garn kunde jag inte hitta rätt. Tidigare hade jag tänkt att jag skulle sticka en filt, men insåg att kostnaden skulle ändå bli drygt 500 kr. Men vad var det jag kom ut med? Precis, garnet som ska vara till filten.

Sen blev morsan hungrig och vi hamnade inte helt så otippa på Mc Donalds. Smarrigt. Där var det ju så klart lunch för hela Uppsala och anisktsmålning.
Bompa skulle så klart ha, så jag vi tålmodigt vänta. Jag hade sämre tålamod än henne. Jag frågade nog henne fyra gånger i väntan på hennes tur om hon inte kunde tänka sig att hoppa över det. Men icke, jag nådde ingen framgång.

Det blev två fjärilar på kinderna. I bilen hem granskade hon fjärilarna noga och kommenterade:
- Hon gjorde lite fel faktiskt.
Jasså, vad menar du frågar jag.
- Prickarna sitter inte riktigt där de ska

=)

Självklart lämnade vi ju stan med ett par skor. Det var längesen jag hittade skor på Vincent, men det gjorde vi igår. Det blev ett par Ugg-Vincent.




En självreflektion: Sen jag återupptog mitt bloggeri har det faktiskt bara handlag om skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0