Rödluvan

Kranskulla visades bakifrån på Vasaloppet. Jennifer säger:

- " Det där är nog rödluvan!"






Jennifer om Ola

 " det där ordet gillar inte jag".


Konversation mellan mig och Jennifer

Jennifer: Ibland bäddar jag sängen

Jag: mmm, och ibland bäddar jag sängen

Jenifer: Men inte pappa

Jag: Nä, pappa är en slarver

Jennifer: Men han är ingen surpuppa



Jennifer har haft ganska hög feber i helgen och yrat rätt friskt på nätterna. Hon har sovit på en madrass i vårt rum. Det har varit prat om häxor och grottor.
I söndags vaknade hon och innan hon kollade vilka som sov i sängen sprang hon ner för trappen. Då började hon ropa på pappa:

- Pappa, är mamma på jobbet
- Nä, mamma sover
- Det är två bilar här
- Mamma sover
- Har mamma åkt iväg med Peder?

Snacka om snurrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0