Sommarfest

Hela veckan har Jennifer pratat om sommarfesten på förskolan. Den var igår och Jennifer missade den.
Med mask och magvirus blev hon hemma istället.
Jennifer försökte verkligen vara frisk för att få gå. Men då hon var likblek i ansiktet och kräktes upprepande gånger var beslutet inte så svårt.

Därför ordnade vi en egen sommarfest på gården ikväll. Jag skulle åka hem tidigare idag, just för sommarfesten.  Men blev sen som vanligt. Det dåliga samvetet som mamma slog in direkt.



Jag stannade till på vägen för att köpa lite creme fraiche. Det blev min dyraste ever. 135 kronor för 2 dl.

Tidningsstället var för inbjudande att jag inte kunde låta bli. Hittade en trädgårstidning, måste ha.
Tidningen var inplastad och en annan tidning följde med som bilaga. Det var vad jag trodde, tills jag öppnade.
Det är året runt tidning med trädgårstidning som bilaga. Den var ju vänd åt fel håll i butik. Hur tantigt är inte det här? Nästan så att jag vill åka tillbaka och hitta på en story om att tidningen var till farmor eller nåt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0