Smarta Bompa!

Vi har inget badkar. Men det har vår kära EPA-familj. Bompa sprang dit idag och sa till E
Bompa: -pappa har sagt att jag ska bada här, det är min duschdag idag
E: - nä. har han det. Det tror jag inte. Ska vi ringa pappa och fråga?
Bompa: - Nä. Eller vi kan ringa honom o fråga.

Jag nattade henne efter träningen och efter min välförtjänta dusch ropar hon upp mig. Hon har nog lite svårt att sova idag. Hon ska till förskolan i morgon och det är nog lite spännande. Det var ju ett tag sedan hon träffade sina kompisar.

Bompa frågar mig helt seriöst och undrande
- Mamma, varför har man hål i snippan?

Ja, du vet.... hmmmm. vad ska man svara. För mig är det viktigt att vara ärlig men på hennes nivå. Ett snabbt svar blev
- för att bebisarna ska kunna komma ut efter de har blivit färdiga.

Det rör sig mycket i huvudet på en 4- åring.

Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0