PMS-råttan

Jag vet ju att det kommer varje månad, men ändå är det som en ny överraskning varje gång. Nu börjar mina obefintliga bröst vakna igen. Nu ska de smärta till de pyser ihop igen.
Jag och K är ganska synkade och hon gjorde mig påmind om pmsveckan, som nu har börjat. Men vi blev båda osäkra på när det är över. Blir det den här eller nästa vecka?
För mig känns det som att det är nu, den här veckan. Annars blir jag galen.  

Det saknas ju bara att jag får magvärk också så att jag få såna tankar som jag tidigare haft. Är jag gravid? Jag vaknade imorse och kände ett illamående. Men, vem är inte illamående en måndag morgon klockann 6?

Min framtida doktor kommer säga så här:
Nä, du är kroniskt skengravid, Maria. Du kan inte bli gravid, sluta inbilla dig. Diagnosen ingår i diagnosgruppen, fibro och elöverkänslighet. Du kommer nog känna annorlunda om du uppsöker en psykiater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0