Ego jag

Jag skulle ha frågat för ett tag sen, men idag gjorde jag det. Miss A är gravid! Grattis till henne och H.
Det känns helt overkligt och jag har haft svårt att koncentrera mig på jobbet idag.

Så himla roligt att hon ska bli mamma och jag är verkligen glad för hennes skull. Men men men, det gör också att jag får en knäpp varje gång jag hör att någon är gravid. Jag har tidigare inte tänkt på det så mycket, men förstår ju nu att det är så.
Att bli gravid är så kvinnligt. För att få vara lite ego så påverkar det mig, och känslan av misslyckande är oundvikligt.


Jag vill återigen ha den där lilla bebisen i famnen och sniffa in doften och gossa med fötterna. Men så blir det nog inte.

Varför påverkar det här mig mer nu när vid ändå tagit beslutet att det inte blir fler bebisar, än innan då vi ändå försökte?
Jag blir galen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0