Djur och natur

Ibland brinner det lite för mycket i Biffens hjärna och det kommer ut en massa roliga funderingar. Många gånger går det bara inte att hålla sig, jag garvar med en gång.

Senaste veckan har hon haft mycket funderingar kring djur. Senast när vi åkte från ridskolan såg hon en varningsskylt för hjortar. Hon börjarde prata om vilka djur som sprang i skogen. Hon räknade upp älgar, björnar och rådjur. Därefter var också hajarna självklara springar för henne.
Jag svarade med att hajarna springer väl inte.
Nä,  de GÅR ju, säger hon. Efter en liten stund kom vi fram till att det faktiskt var krokodilen hon menade.

Underbara unge!

I morse vid frukosten dök det upp en kattkompis till Tyson. Vi släppte ut honom för han stod bara här inne och skrek. Jennifer funderade om den andra katten skulle hitta hem. Vilket jag övertygade henne om att den skulle. Sen informerar hon mig:
Men inte om den är blind, då måste den har en ledarhund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0