Utmaningar

God morgon! Äntligen vaknar man upp till strålande solsken, allt känns så mycket lättare då. Det blir också lättare för mig att glömma natten som varit. Davids kropp är inställd på fullmåne hela tiden tror jag.
I natt 02.20 hade jag redan varit vaken fem gånger kanske, David fick för sig att vi skulle vara vakna. Så han rullade runt i sängen 20 varv och jag höll vakt så att han undvek golvet. Efter dryga timmen somnade han igen, för att sen vakna vid 6 och sen vid 7.

Idag står kalas på schemat för Boffens del. Hon har också fått en nytt smeknamn. Jag kallar henne Biffen numer. Fråga mig inte vad det kommer ifrån. Hon är ju inte särskilt biffig. Ha Ha. Men en riktig liten kaxmört är det vi har i huset.
Är det någon som med en taskig attityd kan ge svar på tal så är det just Biffen.
I onsdags på ridningen fick hon rida på Kotten som lektionen innan hoppade, Så han var helt slut och ville mer ängärna stå till. Pliff red barbacka och jag så åt henne att sparka igång honom flera gånger. Det skedde liksom inte på automatik.
De skulle rida runt konerna och Biff är duktig på att styra och "sköta" ridningen själv. Men i onsdags var det inte hennes dag. Hon red innanför flera gånger.
Till slut sa jag åt henne att "du måste ju styra Kotten så att han går utanför"
Till svar får jag:

Ja, men är det jag som är hästen eller!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0