Fönsterputsning

Jag är ganska besatt av rena fönster. Så just nu är det en ganska jobbig period i mitt liv. Det byggs för fullt i området och de spränger berg, lägger asfalt och sopar gatorna dagarna i ända. Och vart hamnar allt damm?
Just det, på mina fönster.
Hade jag inte haft David så hade jag nog putsat fönster en gång i veckan, men det är omöjligt nu. Så de är skitiga!

Jag har länge kört med Melleruds fönsterputs, det fungerar superbra! Men nu har jag testat flytande galltvål, och det blir skinande rent. I love!

Det är viktigt att ha en bra fönsterskrapa, för med galltvål blir fönstret känsligare mot eftertorkning med papper etc. Det är inga problem med Mellerud att dra efter med papper, men med galltvål kan det lämna fläckar. Så en bra fönsterskrapa är viktigt.
Galltvål blir billigare i längden eftersom det räcker med någon droppe.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0