Kommunikation

David har varit en pratig liten kille sedan tidigt, säkert från två månaders ålder. Det är inte alltid att han jollrar, han har liksom sitt egna lilla sätt att kommunicera på. Till en början var det med öppen mun och skrik, samtidigt som han högg efter en.
Nu, senaste tiden har han börjat klicka med tungan. Han kan sitta så hur länge som helst, oftast gör han det när han är nöjd och glad. Det låter ganska roligt faktiskt.

Och vet ni vad, det har kommit ännu mera tänder. Sidotanden på höger sida i överkäken samt den högra framtanden. Jag upptäckte tänderna för en vecka sedan. Få se om det kommer några tänder på andra sidan snart.
Jag är lite orolig över tänderna med tanke på spalten.
Det förekommer ju att spaltbarn saknar en tand vid spalten, eller ibland kan de också få en tand för mycket.
Ja ja det är bara vänta och se. Nu hoppas vi ju att käken inte alls är drabbad.

Jag ska försöka fånga klickljudet på film, tills dess bjuder jag på en ytterligare trött David som tycker syrran är asrolig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0