Framförhållning

Att jobba vid ett företag som har anknytning till Arlanda är en sak, men att leva med en person som arbetar hos företaget är något helt annat.

Jag måste bara få beklaga mig lite, tycker lite synd om mig själv här i höstrusket.

Att planera och se framemot lite ledighet är inte en förmån. Det är snabba kast och mycket jobb. Ett nytt schema varje månad som faktisk inte ser så illa ut, tills telefonen börjar ringa, dag som natt. Att man är frisk eller sjuk spelar ingen roll.

Mmm, det har hänt, i går kväll kom det där samtalet igen. Och vad är resultatet? Jo, här sitter jag ensam med mina ögonstenar och har tråkigt. Söndagsmys, vad är det?
Jag ska också dras med en 12 kilos klump till katt som sitter och stirrar och glor för att han inte får någon fisk.

Tack o lov är David på glatt humör, och han får mig att smälta med sina ansiktsuttryck.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Stackars katt.. ;)



Nee, inte är det roligt att vara hemma själv med barn/barnen, speciellt helger!



Joo, ser fram emot det lite att börja jobba faktiskt! Sedan kommer ju jag att mjukstarta med 2 dagar/vecka fram till jul, så jag får både-och! ;)

Hoppas gubben nappar på hemmafru-idén!

2011-10-02 @ 19:43:14
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0