Framsteg

Allt kretsar kring sömnen just nu. David gör framsteg men han utmanar oss också. Första natten sov han faktiskt hela natten, till kl 05.15. Han vaknade till nångång under natten men kunde då somna om själv. En stolt och relativt pigg mamma hämtade upp David som numera står i sängen så fort man kommer in.
Efter drygt en timme ville David ha sin första nap för dagen, och jag fortsatte med femminutersmetoden för att vara konsekvent.
Jag har annars läst att man ska köra det på kvällarna i första fasen. Och där kom utmaningen direkt, en timme och tjugominuter orkade han skrika och hoppas på att jag skulle blöda så mycket i hjärtat att jag skulle ta upp honom. Han var nära att vinna kan jag säga.
Samma sak hände på eftermiddagen, en supertrött David höll på ytterligare en timme och tjugo minuter innan han somnade. Halv sex, vilket jag tycker är försent för en eftermiddagslur.

Men eftersom vi också håller på att förskjuta hans dygnsrytmen gjorde det inte så mycket. Vi kunde hålla honom vaken till halv nio igår. Och vet ni vad som hände? Han gnälle lite, F fick gå in en gång. Men inom en kvart sov han. Helt otroligt.
I natt vaknade han vid två, då fick jag gå in. Jag tog en stor risk. Men det var bara att säga att det är natt och lägga handen på ryggen så somnade han om. Underbara barn!
Från kl 4 har han sovit oroligt, skrikigt med jämna mellanrum, men vi gick aldrig in. Så idag klev vi upp halv sex. Så två timmars senare sänggående på kvällen gör en halvtimme på morgonen. Gaah, hoppas det blir bättre.

Just nu sover han sin första nap, det passade riktigt bra. han somnade efter att vi lämnat på skolan, och snart ska vi åka och träna så den här napen har inte kunnat komma lägligare.

Skittråkigt att läsa om våra sömnproblem, eller hur?! Men allt jag tänker på är när jag ska få sova nästa gång... Hi  hi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0