Lata föräldrar

Enligt någon undersökning så beror barns tv-tittande på lata föräldrar. Jag tillhör i så fall den lataste av de alla. Jennifer älskar nämligen tv och hon tittar hellre på tv än att umgås med sina vänner.
Vi måste verkligen säga åt henne att gå ut för att hon ska vara med sina kompisar. Men när hon väl leker med kompisarna finns inget bättre.

Det är inte alltid man är som mamma på topp att sysselsätta sitt barn och då blir det lätt tv. Jennifer kan göra rätt många saker framför tv:n. Hon både ritar, pysslar och lägger pussel.

Men jag måste nog få henne att göra annat. Till en början ska jag nog införa tv-förbud på dagtid.




Kommentarer
Postat av: Elin Toreborg-Foto

Hej! Anmäl dig gärna till dagens blogg hos mig :D

2011-02-06 @ 18:45:57
URL: http://elintoreborg.blogg.se/
Postat av: Theodora

Min sotter tittar också gärna på tv, och det är ju perfekt när man behöver laga mat, städa eller vad det nu kan vara. Och ibland, som förälder, har man inte tid med allt och då är man nöjd så länge barnen är nöjda. Man kan kalla det lathet, eller bara stress.



Vi försöker undvika tv:n dagtid numera och hittar på andra saker istället. Men ibland om det ösregnar ute och är kallt och blåsigt så är det ju mysigt att titta på Disney tillsammans :)

2011-02-06 @ 22:09:26
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Theodora

haha, min sotter, min dotter skall det ju stå självklart..

2011-02-06 @ 22:10:13
URL: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0