Måndag

Jaha, då var det måndag igen. Tiden går så snabbt. Julklapparna börjar bli klara och nedräkningen till julafton kan börja...

Förra veckan var jag till jobbet två svängar, och där har det hänt så himla mycket. Det har skett en rad olika förändriingar och några till ska ske. Men det största är väl ändå att min tjänst kommer ändras. Ha ha, det var tur att jag fick koll på det innan det var försent.
Men nu har det ordnat sig precis så som jag vill ha det, och helt plötsligt ser jag framemot att börja jobba igen!
Jag ska ändå vänta till maj!

I helgen var Fräsarna på besök för lite middagsmys, det blev inte alls så sent som jag först trodde. Vilket jag tackar för. David är ju fortfarande morgonpigg, vi är uppe vid 5 på morgonen nuförtiden!
Idag åkte vi en sväng till Uppsala. Biffen hade vi lämnat på skolan. Uppdraget i Uppsala var kläder till David. Jag har enorma problem att hitta nåt som ser tillräckligt roligt ut. Ungefär såna problem jag hade precis när David var född.
Hittar destomer tjejkläder!

Och när jag ändå är inne på honom så kan jag ju berätta hur galen han är. Han är fullkomligt vild nu när han fått kontroll på krypningen. I ena stunden sitter han fint på golvet för att i nästa stund vara i tvättstugan för att äta kattmat eller dra Tyson i svansen när han försöker äta, eller så är han på väg upp för trappen (ett akut behov av grindar), eller så har han stoppat händerna i toalettstolen. Dessutom brukar han också hinna få sig ett smakprov på lecakulorna som ligger i blomkrukan på övervåningen.
Det gäller att ha koll och vara snabb. David är mycket målmedveten och ger sig inte förrän han nått sitt mål!

Idag hann jag inte ens byta blöja på honom förrän han stack iväg. Se så glad han är när han förstod att han stack ifrån mig!




Storasyster har fått en favvooutfit som hon bär hela dagarna. Igår kväll när vi hade sagt god natt till henne var hon upp för att klä på sig igen. Vi hittade henne med tomtedräkten på, tomteluven hade hennes krokodil fått på sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0