1 vecka

Tänk, David har hunnit bli en vecka. Det är med rasande fart det går. Det är verkligen bland det bästa som finns, att få ett barn.
Nu har vi två underbara barn och jag njuter verkligen av varje sekund. Men känslorna är många, vilket också kan ge mig dåligt samvete ibland. Men jag är snabb nog att komma på att det är hormonernas fel.

David och jag har inte riktigt kommit överens om när vi sover, han sover hela dagarna för att ha sina vakenperioder på natten. Men han är lättsam, han skriker faktiskt bara när det är dags för mat, eller när det kniper i magen.
Att vara hos mig är bäst, och äter gör han mer än gärna.

Fredrik har varit ledig i en vecka och det har verkligen varit skönt. Han jobbar sin första dag idag och då blir ju Jennifer sjuk så klart. Hon har skrikit hela natten och varit vaken oftare än David. Hjälp hur gör man? I natt fick jag sova mellan sjuklingen och David, det var bara att vända sig om varannan gång. Fredrik skickade jag in i gästrummet. Romantiskt, jag vet! <3
Jag har länge beundrat ensamstående föräldrar, och efter den här natten gör jag det ännu mer! En guldstjärna till alla ensamstående som fixar det!

Nu ska jag försöka hinna planera en matsedel för några dagar framåt innan det är dags att ta fram mjölkmaskinen igen.


Ha ha, man ser hur trött Jennifer ser ut, gissa hur jag ser ut ? :)


Kommentarer
Postat av: Tesan

Söta syskonen! Du ska ju orka med dagarna också så karln får väl hjälpa till varannan gång. Men då ska han vara superfokuserad på jobbet... Ja, det är svårt det där.



Vi är lite oroliga för hur det ska gå med en kotte till då Felicia i perioder sover så uselt (vaken 2 timmar i sträck om natten) men HOPPAS att hon slutar helt med de fasonerna tills dess.

2011-03-01 @ 13:53:11
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0