Upprörande

God morgon!

Här har vi varit vakna en liten stund, så pass att David tar sin första nap redan nu (8.00).

Ni har väl hört på nyheterna om den tioåriga pojken som blev lämnad enssam i kylan. Pappan var inte nöjd med hans prestationer under en innebandycup, så han tyckte att sonen kunde gå hem i enbart matchkläder.Promenaden hem skulle innebära 6-7 mil. Hur, hur kan man göra något sådant mot sitt barn, eller ett barn överhuvudtaget. Nu är ärendet anmält till socialtjänsten, vilket är bra. Jag undrar verkligen hur den här stackars pojken har det hemma...
Men socialtjänsten vet inte vilken pojke det är. Och ingen, ingen verkr vilja känna till det här nu. Idrottsföreningen säger att pojken inte är med i deras förening.
Nähä, så han hade bara "lånat" matchkläderna. Det var en familj i laget som skjutsade hem pojken. Varför klämmer det inte fram vem pojken är, är de rädda för pappan? Eller är det så här vi ska behandla våra barn?

Jag var där i lördags och önskade att det var jag som hade hittat pojken. Det här är så upprörande att jag inte hittar några ord.

Skärpning folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0