Glada nyheter

Alltid roligt att få brev som informerar om att månadsutgifterna minskar.



Nu är det ju inte min a-kassa, men i alla fall!

Förra veckan fick jag ett roligt samtal från något låneinstitut. De som aldrig ger sig. De börjar alltid så trevligt med att jag har svarat på någon undersökning på internet. Jag svarar alltid nej på dessa undersökningar, men ändå så ringer de. Ska börjar ge fel mobilnummer tror jag!

Hur som helst, killen i luren informerade mig om att han skulle kunna sänka mina lånekostnader och det är ju roligt tyckte han.
K: Vad har du för lån?
J (jag): Bolån
K; ja, där har man ju redan ganska bra villkor
J: Ja
K: Har du några andra lån?
J: Studielån
K: Inga andra?
J: Nej
K: Inga krediter
J:Ett kreditkort, men jag utnyttjar aldrig krediten
K: Inga andra lån eller kort som Ellos, Halens bla bla
J: Nä
K: Okej, det låter som att du har bra kontroll på din ekonomi, jag får önska dig en fortsatt trevlig dag! Klick

Varför, varför ska de envisas med att ringa! Jag ogillar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0