Tapas

För en massa dagar sedan fick jag ju hem hett paket från Buzzador med Tapas Santa Maria. Och ännu bättre var också en liten receptbok med 41 recept.

Vi var skeptiska till att halvfabrikat kunde vara gott. Så att bjuda några vänner på tapas innan vi först hade testat var inte nån idé.
Så det fick istället bli fredagsmys med familjen.


En massa olika rätter testade vi, och det blev mat för hur många personer som helst.

Vi, Fredrik gjorde Gurktapas, grillad chorizo med escabeche, tångcaviar med ctroncreme och gräslök,jalapeno med cheddar och bacon samt skink- och ostquesadillas.

Det var över förväntan faktiskt. Vissa kombinationer var kanske inte tip topp då vissa smaker tog över. Favoriten är ändå quesadillas. Det kommer jag göra fler gånger men då tillsammas med guacemole och andra goa röror. Samt en sallad till.
Bröden, tostadios, var spröda och funkade bra. De kan man nog använda till mycket. Citroncremesröran påminde mer om röra till påsk på ägg eller liknande. Det var gott, men jag förknippar det inte alls med tapas.

Kryddpåsen, tapas spice mix, har en massa olika användningsområden, funkar att krydda det mesta med.

Jag skulle nog ge tex mex tapas från Santa Maria 3 solar av 5. Det är en massa pyssel med maten och det gäller att ha många bollar i luften samtidigt. Quesadillas kommer fortsättas göras här i familjen men det övriga får någ vara. Jag föredrar tapas med vitlök, parmaskinka och halloumi framför detta.

Är du intresserad av att testa på? Jag har några recepthäften att dela med mig av. Säg till!


Kommentarer
Postat av: joanna

Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en stor tävling på min blogg med 4 st goodiebags fullproppade med mamma och barnprylar till ett värde av 1500 kr st så passa på att gå in och anmäla och gör dig sjäv eller kanske en vän glad lagom till jul:) kram

2011-11-24 @ 18:00:54
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Lisa

Ser ju onekligen gott ut! Brukar också gilla quesadillas mest! ;)



Trevlig 1:a advent!

2011-11-27 @ 12:36:20
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0