Söndag

Söndag, och det känns. Jag är seg, vädret är kasst. Men det finns förhoppning om uppehåll idag. Men vad gör det när jag ska städa?
Sent igår knackade det på dörren, det var Boffa som kom hem. Hon ville sova hemma, hon kunde inte somna hos S.
Jag förstår liksom inte varför hon ska envisas med att sova där, det fungerar ju inte. Kanske för att de kan leka längre..

Morgonen har redan innehållit en konflikt. Nu när jag tänker efter så har det varit lugnt med konflikter den senaste tiden.. Jag lever så mycket i nuet att jag glömmer, lägger liksom inte märke till förändringar förrän långt efteråt.
Frukosten serverades, men det var ingenting som passade damen. Jag förskte få henne att berätta vad hon ville ha, istället för att tjata sånt hon inte ville ha.. Men hon kom inte på nåt.
Jag kan ju liksom inte tvinga i henne mat och sa att då får det vara. Varav hon bryter ut i gråt och säger:
Ska jag svälta?
Jaha, då blev det mitt fel helt plötsligt. Min lilla dam är listig och expert på att överföra känslorna direkt till mig, och jag går i gång på en gång.
Fast i morse var jag nog relativt lugn ändå.
Så till frukost har det blivit en halv banan för surboffen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0