Gårdagens lugn-dagens kaos

Jag är rädd att det här blir dagens enda inlägg. Hade tidigare planerat en kväll i soffan med datorn. Men så är det inte. För EPA-familjen är på förlossningen och en bebis väntas idag. Hipp hipp hurra!
Det innebär att jag ska vara ensam med tre vildingar ikväll. F jobbar.
Jag ska nog leka mamma, pappa barn med Jennifer ikväll. Jag bestämmer regler och roller. Hon ska vara mamma, jag pappa och David och A är våra barn. Familjen har tydliga könsroller. Pappan sitter bara i soffan och tittar tv. Mamma fixar mat och barn.
Undrar om Boffa gillar leken? Ha Ha, det ska nog gå bra. För allt i världen skulle jag inte byta med E just nu. Jag pratade med henne mellan värkarna, hög på lustgas. Kämpa på E, nåt riktigt gott väntar! Men vilken ångest jag fick när hon skrek i bakgrunden. Usch!
Nu till nåt annat innan jag utlöser en ångestattack..

Igår gjorde vi en utflykt till lekparken lite längre bort, med oss följde kakor o saft! Grannarna kommer också dit, de fick bebis för någon vecka sen. J leker med deras stora tjej och en annan kille. Tjejen knuffade av Boffa från ett tåg och pojken tog hinken Boffa hade.
Jennifer säger:
Dom är ju bautadumma!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst växer dom för fort!

:)

2011-05-24 @ 18:06:16
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0