Försvar

Jag gjorde ett tidigare inlägg om att pappa kommer undan lätt, men riktigt så är det inte. Det var skrivet tidigt på morgonen och med en stor portion egoism.
Jag tyckte nog bara synd om mig själv där en liten stund.
Okej att jag tar nätterna och är aptrött. Men vi har det nog himla jämställt ändå. Det finns liksom inga andra krav på mig, att disken ska vara fixad, eller att tvätten ska vara tvättat, vikt, manglad och inlagd i skåp, eller att maten ska stå på bordet. Så han kommer faktiskt inte undan så lätt! :)
Fredrik vill bara att jag ska hitta tillfällen på dagen då jag faktiskt kan sova. Det är heller inte han som försvarar sig med det dåliga humöret, det är jag som valt att göra så här för att jag ska slippa bli arg på honom på natten.
Dessutom jobbar ju han heltid och mer än så, och om han inte får sova så kan ju konsekvensen bli att flygsäkerheten drabbas, vilket jag inte vill ha på mitt samvete.
Jag beundrar er andra som ändå lyckas hitta sätt att dela natten. Fredriks nattarbete väntar några månader till!


Fredrik är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0