Smakis

I morgon blir David 4 månader. Jag fattar inte, det har redan gått fyra månader. Det känns helt galet. När jag tänker på operationen så är den faktiskt bara två veckor bort, men det känns däremot som ett halvt sekel eller nåt. Skumt.

Hur som helst så gjorde jag entré på barnmatshyllan idag. 0-4 månader. Det fick bli en mangoburk, en potatis- och majs och lite gröt. Jag hoppas att gröt kan fungera som komplement till amning på kvällarna snart. Jag drömmer om att han sover längre med gröt i magen.
Någon välling blir det inte. Det använde jag aldrig till Jennifer. Ett ställningstagande som vi både är överens om, för uppfattningen är att vällingen ska till i tid o otid annars. Men det är nog bara min föreställning. Så därför kör vi på gröt istället. Hörde också att barn i Sverige är mer glutenkänsliga än andra barn. Vilket kan har ett samband med att barn i Sverige dricker välling i större utsräckning. Det är inte helt bevisat, men det kan ligga något i det. Men å andra sidan ger väl gröt samma besvär....
Det är inte helt lätt med mat till barn.

David ska i alla fall introduceras med mat i morgon!





Kommentarer
Postat av: Hanna Z

Ja men testa med gröten, den håller dom sig ju mätta på längre! Elliot började sova hela nätter han han var drygt två månader, och en kompis barn sov hela nätter när hon var 10 månader, så det är ju sååå olika!



Vad spännande med matpremiär! Elliot har älskat majs och potatis sen första gången! :)

2011-06-21 @ 18:35:57
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0