Framsteg

Ingen (jag, f eller boffen) har riktigt känt igen David idag. Det är verkligen annorlunda nu när läppen är "lagad".
Jag kommer sakna hans breda överläppsleende. Men nu är David helt perfekt. Vi träffade Malin som snyggade till honom i eftermiddags. Jag trodde hon hade gått hem, men hon ville inte gå förrän hon sett David. Enligt henne har allt gått bra, hon är lite utav en perfektionist. Så hon har även fixat lite med näsan. Så stygnen går upp i näsan.
David har sovit så gott som hela dagen. Han får morfin och alvedon, nu har han dropp som tar slut i natt. sen är den skiten över. Malin tyckte även som mig, David behöver en haircut =) Kalufsen är lång! Ha Ha

Under operationen tyckte jag nog att det värsta med den här resan var att David skulle vara fastande från kl 04.00. Det är fruktansvärt som mamma att se sitt barn så ledsen och det enda som kan hjälpa är ett bröst, och så får man inte ge det..
Men det gick ju ändå över förväntan bra, det här jag så glad för.
Jag var ju så orolig för detta innan, och det är väl typiskt mig. Att oroa mig för saker o ting innan jag är där. Oftast oroar jag ju mig i onödan, men jag lär mig aldrig.

Det har varit så skönt att F har varit här idag. Även Boffen såklart, men helst hade jag nog sett att hon varit hos någon kompis eller så, mest för hennes skull. Att vara på ett sjukhus i flera timmar är inte skoj. men hon är så bra, hon fixade det utan problem. Hon klagade inte en gång.
Jag måste ju också bara berätt att mannen i mitt liv pallar inte så mycket.... ha ha

Efter förlossningen var han så trött och somande väldigt tidigt på kvällen, dessutom klagade han på sängen. Han fick ont i ryggen. Själv hade jag bara en spräckt svanskota och tryckt ut en bebis... Nåja, den psykiska pressen tar ut en.
I natt har jag slumrat på en tältsäng, F har sovit hemma i sängen och sovit hela natten. I eftermiddags när jag hittade honom i lekrummet såg han helt förstörd ut. Så han tog en nap inne på rummet med David.
Han säger att han ska lägga sig tidigt idag för att komma hit igen vid 10 eller 11 kanske.
Han är ju bara för söt....
Men utan honom hade jag aldrig klarat det här. Jag älskar dig så ♥. Nu har vi fixat det här, starka tillsammans!
Det hade självklart också varit tyngre och mer nedstämt om inte Boffen stod ut. Mamma älskar dig. Det är klart att det är jobbigt att höra
-vadå för nåt, 3000 gånger per dag och bli ifrågasatt så fort man öppnar munnen. Men du är världens härligaste Boffa.

Sen vill jag ge de varmaste kramarna till alla er som skickat hälsningar på ett eller annat sätt. Tack, det värmer och gör min tid här lättare.

I morgon planeras det för hemgång, jippie!!!

Nu blir det billys panpizza till middag! Tjoho va äckligt


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha förlåt men kommer förmodligen lägga ut erbjudandet på fredag:) kan tipsa dig med ett ord "planscher" ;) Men håll utkik på fredag så ska du få se:) jag skulle inte kunna låta bli :)



Kramar

2011-06-07 @ 21:27:09
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad härligt att höra att det gått så bra och vad härligt att din oro bara var i onödan :-) Man vet att det är SÅ onödigt att ta ut saker i förskott och gå och vara orolig men fy så svårt att låta bli.



Hoppas David slipper ha så ont nu och att läkningsprocessen går fort för honom!

2011-06-07 @ 21:54:33
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0