CoopVarning

Nu har det hänt igen!
Undrar hur många hundralappar man har gett till Coop och andra affärer för att de i kassan tar "extra" betalt.
För någon månad sen tittade jag på kvittot av en slump och såg att jag hade betalt 320 kr eller mer för en vitlök. Det var inga problem att få tillbaka pengarna, men besväret att åka tillbaka gör mig matt.
Sen dess har jag nog inte tittat på kvittona, vilket jag kanske borde har gjort extra noga.. Hur som helst. Igår spanade jag en gång till, och märkte då att de tagit betalt för tre mjölk, men jag köpte bara två.
Nu handlar det om 11 spänn så jag tänker inte åka tillbaka.
Jag undrar om det är en affärsidé, att stämpla in lite för mycket ibland. För majoriteten av människorna kanske inte kontrollerar sina kvitton.

Från och med nu ska jag lusläsa alla kvitton och skrika till för varje öre som är fel. Det är inte konstigt att våra "matpengar" inte räcker. Det är inte matpriserna som stigit det är kassafolket som lurar av oss pengarna!

Att titta på mina kvitton har också ett annat syfte, att öka min prismedvetenhet. Jag har tyvärr ingen aning  om vad saker och ting kostar. Vad kostar en liter mjölk? Ingen aning. När jag handlar plockar jag det jag vill ha och betalar vad det kostar. Men nu ska det bli ändring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0