Hittegods

Go morgon. Nu är det sig likt i familjen igen. Det är bara jag som är vaken. =) Det är bäst att låta sötisarna sova tills de vaknar, annars blir de på dåligt humör.

Igår somnade David rekordfort, men vaknade också rekordsnabbt. Och det gick inte att få honom att somna om igen.
Vid niotiden gjorde vi försök två, men han låg bara i sängen och sprattlade med armar och ben med ett leende på läpparna. Jag kallade in styrkan och F tog över. Efter 20 minuter lyckades han få David att somna. Och han sov länge dessutom.
I natt har han vaknat vid två tillfällen enbart. Han hade en liten vakisperiod vid fyra, det var mindre roligt. Jag vakande till hans glada stämma när han låg i sängen och viftade med armarna och benen. Han var toppenglad. Men med lite mys i min säng så somnade han. Själv fick jag lägga mig på golvet för att på plats. Vad gör man inte för sina barn?

Igår hittade vi en Iphone i p-huset. Vi förskte som CSI-team lista ut hur vi skulle på tag på ägaren. Telefonboken innehöll en massa smeknamn på alla. Men det fanns en Nadja som ägaren, vi utgick från en man, hade ringt 5 gånger.
F tänkte att det var flickvännen. Och hon presenterade sig som hans flickvän. Hon skulle möte oss för att hämta telefonen.
Mina terorier spann vidare och jag ville ha det bekräftat. Tänk om det hade varit ett ex som nu tog tillfället i akt och snodde telefonen och förstörde den???
Så därför ringde vi "Tommy", som var ett missat samtal. Det var en vän till ägaren som bekräftade att "Nadja" var flickvännen.
Telefonen lämnades tillbaka och Nadja var glad. Det visade sig att hon ägde en hudvårdssalong, som jag nu har fått numret till och ska få behandling.
Hur bra som helst....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0