Mammahjärtat blöder

Idag är det veckans höjdpunkt. Boffa rider på onsdagarna. Tidigare har det varit svårt att läsa av henne, gillar hon det eller inte. Men när vi är på ridskolan så gillar hon det.

Idag var det mitt jobb som gjorde att jag aldrig kom hem när jag skulle. Därför missade vi ridskolan.
Jag har inte sett henne så ledesn på länge som när jag berättade att vi inte skulle åka.
Det är i dessa sammanhang som man funderar på vad som är viktigt här i livet. Vad är det man prioriterar om man behöver.
Sina barn så klart.
usch och fy vilken dålig människa, mamma, jag kände mig.

Tack o lov gick det över snabbt.

Senare meddelade jag henne att i morgon blir sista dagen på förskolan.
- För resten av livet, frågade hon med hopp i rösten.
Än en gång fick jag göra henne besviken genom att meddela att det bara gällde denna vecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0