Lika barn leka bäst

Jennifers bästa kompis är på semester. De har inte lekt med varandra på en vecka. Jennifer är mest hemma. Om vi inte tänker på att stänga av Tv:n så kan nog Boff titta på Tv hela dagen.
Igår och idag har varit innesittardagar. Fredrik jobbar och jag går som en kratta. Men Jennifer är duktig på att sysselsätta sig själv. Hon fick ju et tPollypocket hus som hon faktisk leker med.
Annars brukar leksaker bara vara roliga i butiken.

Det finns ju andra barn på gatan med de är inte lika lockande som S. Idag kom E, första gången sa Boff att hon höll på med pussel varför de inte kunde leka.
En stund senare ringer samma tjej på igen och säger
Jennifer, det finns faktiskt ingen annan hemma. Vi måste leka.
Jag kan inte höra vad Boffa svarar, men E kommer inte innanför dörren.

Jag frågade Boffa vad som hände, hon hade gett förslag på två andra tjejer E kunde gå till. Boffa vet nämligen att de är hemma.

Hon är 5 år och tycker att det är bättre att umgås ensam med arga mig, än att leka med de kompisar som gång på gång försöker ta sig in.
>3


Kommentarer
Postat av: malin

Haha! Jennifer är störtskön! När jag kommer hem från Thailand lovar jag att vi ska ses mer! Kram på er alla

2011-01-09 @ 16:57:51
URL: http://malinjanssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0