Gravid vecka 33

I morgon går jag in i vecka 34. Jag frågar barnmorskan varje gång. Jag har ingen koll på vilken vecka jag är i. Det är ganska uppenbart att jag varit gravid tidigare. Med Jennifer hade jag kolla på veckorna, till och med dagarna.
Hjärtljuden var idag bättre än sist, det var cirka 130-140 slag i minuten. Sist var det 120, vilket jag tyckte var för lågt. Men som ändå anses vara normalt.

Senaste dagarna har ytterligare saker utmanat mitt öde. Och det är ledvärken i fingrar och andra leder. Mina fingrar ser nu ut som prinskorvar och värker ständigt. Det är värst på morgonen och på kvällen. I natt vaknade jag vid två tillfällen av att det smärtade i armen, det gick inte att röra den.
Enligt barnmorskan kan detta vara något som släpper vid förlossningen, ibland sitter det kvar under tiden man ammar.
Hon har pratat med läkaren utifrån att hon rekommenderade en arbetsterapeut till mig. Men läkaren vill först göra en bedömning. Så på måndag ska jag träffa farbror doktorn. Vi får se vad som händer efter det.

Vid näst nästa besök skall vi prata om önskemål vid förlossningen. Hon tycker att det är bra om jag har skrivit något själv. Jag gjorde inte det sist och kommer inte göra det nu heller. Jag har bara två önskemål.
Det ska gå snabbt och smärtfritt! Vad mer kan man önska sig?




Kommentarer
Postat av: Tesan

Oj! Det var inte lite du önskade om. Hade du en smärtfri första förlossning? Hur får man en sån? Varken lustgas eller epidural hjälpte mig. Fy faaaan!

2011-01-05 @ 17:57:40
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0