Kalasplanering

Nästa söndag är det dags för kalas. Jag ligger såklart efter vad gäller planering. Idag beställde jag hem lite kalasdukning. I år blir det hästtema, och eftersom ena företaget inte hade allt så blev det även från partytajm.
Redan i eftermiddag levererades varorna personligen från Partytajm, snabb leverens eller vad.
Det visade sig att företaget ligger i Knivsta och hon kör förbi mitt hus när hon åker till och från lagret, hon bor i området här någonstans.
Det var riktigt snällt att leverera varorna till dörren.


Dessutom driver hon även företaget BondeOfSweden, som gör riktigt fina pusselpallar. Jag har pratat om dessa förut och nu känns det nästan 100% att det blir en sån i Davdis rum.
Svårt att veta vad det ska stå bara...Prins, David, Gullunge, Busunge eller vad? Ja ja, ilandsproblem...

Jag beställde precis ett Nintendo till Boffen, så nu ska det inhandlas lite spel också. Annars blir hon nog galen nästa lördag. En spelkonsol utan spel, det vore nåt!

Shoppingen har gått i teknikens tecken, kaffemaskin och Ninstendo DS XL.

För att fortsätta tjata om renoveringen då går det väl framåt. Det är slipat och spacklat. Färgen är inhandlad och jag har maskerat med tejp och lagt papp på golvet. I morgon kommer det slängas färg på väggarna och därefter ska tapetet upp, jippie!
Sen kommer vi till det svåra, att veta vad för inredning som ska in. Det finns så mycket fint att jag har svårt att bestämma mig.

Till en början ska det vara
Säng, matta, lampor, byrå/garedrob, hylla med fina nallar på, lexingtonkuddar i sängen, gardinger/hissgardiner, krukor med blommor, förvaringsbox, gunghöst, fotölj (för mig att jäsa i) tavlor.

Har jag frågat Fredrik om detta? Nä, ska man det??? =)



Kommentarer
Postat av: Therese

Dom pallarna är så jäkla fina! Want! Men K tycker vi ska nöja oss med en IKEA-pall. Jag tycker han är galen :-)

2011-08-05 @ 13:35:44
URL: http://tesansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0