Kan det vara en annan David?

God morgon, förmiddag!
Det är så härligt att vakna upp till barnjoller. Det är inte vad jag har varit van vid senaste veckan. David har varit som ett monster. Han har inte sovit på dagarna. Okej, det är klart att det är mysigt när han är vaken, men han har inte varit så mysig. Han har bara skrikit och gnällt hela tiden. För att få lite tyst på honom har jag fått bära honom och gå runt, gå runt och gå runt. Han har blivit vansinnig om jag stått still. Aaaaah!

Men i morse tror jag nog att en annan David vaknade. Han var glad och låg i sängen o pratade tills jag vaknade. Trenden fortsatte när jag och Boffa åt frukost. Då låg han snällt och stilla i babysittern. Han var så nöjd med att äta på sina händer. Efter frukosten var det lite amning och sen somnade han. Och nu har han sovit i mer än de 5 minutrarna som han tidigare sov.
Även om han har varit ett monster på dagarna har nätterna varit bra. Han vaknar vid 3 och därefter vid halv 6. Jag hoppas att det sitter i.

I natt var det premiär för sovpåsen. Jag har fått för mig att sovpåse är bättre än pyjamas, just för att han kan känna benen mot varandra. På dagarna har han ju kläder på sig och är sällan naken. Då möjliggör ju sovpåsen att han kan känna sina ben och fötter mot varandra. Vilket kanske ökar kroppsmedvetenheten.
Jag gillar verkligen sovpåsen, det är en hit. Och David gillar den med, tror jag. Sovpåsen från PoP rekommenderas, den är rymlig och otroligt mjuk. Men priset 245 kr är ett minus. Går liksom inte att köpa 7 sovpåsar..
Men den är en favorit.


Nu vaknade han också! Shit!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0