Vänt på dygnen

God morgon! Nu sitter jag här ensam i soffan tidigt på morgonen. Att F inte sällskapar är väl okej, han har jobbat natt. Men den andra pluttan, hon sover och sover.
Sedan förra helgen då hon var ledig några dagar extra har hon vänt på dygnet totalt. Förra lördagen när vi var hos grannarna somnade hon vid halv tolv. Jag väckte henne elva på söndagen. Men de hade roligt.
Hon och S lekte att de var i Turkiet. De stängde in sig på toa en stund. Jag förstår varför. De hade tömt solkrämen på sina tunna nätta kroppar. De var VITA. Inget annat än vita. OMG! Det är ju inget som man smörjer in i kroppen bara och sen är det borta.
Nakna var damerna med. De fick order om att gå upp på S rum och hittat något att sätta på sig. Ner kommer de med bikini och baddräkt. Sedan smiter de ut och går runt huset för att kunna leka i lekstugan och hoppa studsmatta.
In kommer de mer röda än vita. Det var ju inte så varmt vid åttatiden på kvällen.
Solkrämen är slut, så vad kan de nu hitta på? Det finns ju tvål på toaletten, varför tänkte jag inte på det. En tvålflaska senare står båda tjejerna i duschen och löddras av. De duschar en lång stund. Sen märks det att klockan är mycket och de är trötta. De börjar slå varandra med duschslangen.



Lilla skruttan har ju även varit sjuk i veckan. Hon har haft både mask och migvirus, kräktes och kräktes hela tisdagkväll. Min syster var här på besök, vilket kanske inte var den bästa valda dagen med tanke på alla kräkningar.
Men jag är glad att hon var här! För det var hon som fick torka kräket i köket, varken jag eller F fixade det.
Tack sys!

Nu blir det nog till att väcka Bompi så vi kan åka iväg och handla. Sen ska jag vara ute i solen hela dagen.

Ha en trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0