Gravidläget

När jag blev gravid så planerade jag för att blogga varje dag för att dokumentera vad som händer osv.
Men bloggande har verkligen varit minimalt. Men å andra sidan, vad skulle jag ha bloggat om?
De tidigare veckorna har ju faktiskt bara bestått av illamående.
Det börjar dock gå över, men som förra gången avlöser det ena det andra. De senaste dagarna har jag någon mystisk smärta i magen, på vänster sida.
Jag har googlat en del och hittat alla möjliga tillstånd. Allt från missfall till växtvärk. Det går inte att beskriva smärtan men det är värst när jag ska byta ställning, från sittande till stående. Och då passar det bäst in på diagnos: växtvärk.
Om F skulle sätta diagnos på mig skulle jag få: hypokondri. Men den här gången borde han imponeras av mig. Annars tar jag alltid i med de värsta och farligaste diagnoserna, men inte den här gången.

Varför jag inte ringer sjukvårdsupplysningen eller söker vård? Sjukvårdsupplysningen litar jag inte på, ibland är de bra. Men många gånger är svaret att återkomma om det inte går över. Att söka vård för mig är totalt meningslöst. Jag kan söka för vad som helst och ändå visar alla prover och undersökningar på att jag är superfrisk.
Mmm jag kanske är hypokondriker? =)
Men nä, det är jag inte. Vi planerade ett syskon för över tre år sen, men vad hände? Inget. Vi utredde oss på Linnekliniken och vad säger dom? Jo att allt är så bra och de kunde inte förklara varför det inte blev någon bebis.
Nu, året efter då lyckas vi på nåt otroligt sätt.
Så jag hoppas innerligt att det kommer gå vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0