Omtanke

Det var nog lite svårare att somna igår än vad det brukar. För idag är det ju julafton och det är väl en spännande dag. Det är den här dagen alla ska vara trevliga och (Scheisebilliga) gulliga mot varandra. Allt ska vara så familjekärt att det faktiskt är äckligt.
För mig är det som en vanlig helg, men med förbud mot att gå ut. Jag avskyr inte julen, den är trevlig och mysig på många sätt. Jag ska vara glad att jag har det så bra.
Tänk på alla de barn som nu sitter med ont i magen för att föräldrar och släkt är fulla och bråkar. Barnen kanske inte ens får mat eller någon som helst julklapp. Vad ska dessa barn berätta om när de kommer tillbaka till förskola/skola?
Det här brukar vara en helg då många barn och ungdomar ringar BRIS. Så varför sitter jag här och trackar ner på min jul. Jag vet att jag kan ge Boffa en trygg jul och det borde räcka för att jag ska vara nöjd.

Som sagt, Boffa hade nog lite svårar att somna igår. Jag hörde hur hon och fixade inne på sitt rum. Och vad hon gjorde, det fick jag reda på när lampan skulle släckas.


Alla ska få sova gott!


Kommentarer
Postat av: malin

Jag håller med dig Maria! Visst är julen mysig, men allt är väl en gnutta överdrivet. Och ja, vi som har det bra ska väl njuta av julen ändå :) Och Jennifer har ett stort hjärta, då hon tycker att alla bör sova i en varm säng!

2010-12-24 @ 09:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0