3 tjejer

Jag vet själv hur svår det var att leka med tjejer om man var 3 stycken, Men då var jag i all fall runt 10 år. Jennifer och hennes kompisar är redan där, de är 4 år.

De är en liten liga på 3 tjejer, L är 4,5 år, J är 4 år och S är 3,5 år. L vill gärna vara den som bestämmer och berättar för de andra tjejerna hur saker och ting går till.
När de leker ska det alltid tävlas om vem som vinner, eller har mest. Och det är alltid en massa bråk och då ska de "hota" varandra. Det kan vara att en ska gå hem, eller att nån inte får komma på den andres kalas osv.
De lägger liksom energin på att såra varandra eller "hota" till sig fördelar i leken.

Igår tog det priset. S hade en påse lussebullar. L säger till S att hon måste bjuda. S säger att det är hennes bullar och jag berättar för tjejerna att S bestämmer själv över sina bullar. Vill hon bjuda så gör hon det.
L säger då till J "visst är jag roligare att vara med än S?"
S kontrar med " då går jag hem med mina lullebullar".

HJÄLP! Vill jag bara skrika. När S och J leker tillsammans fungerar det hur bra som helst. Men jag märker att tänket sitter kvar, om att tävla och vara bäst osv....

Hur kommer det vara om 10 år? Vill nog inte ens tänka tanken....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0